duminică, 10 ianuarie 2010

Cum a inceput... restul

2 isi are inceputul in mai multe idei, nu mai stiu care a fost prima, dar toate au fost in aceeasi seara.
Vorbind despre "Cantec pentru Lya", de George RR Martin, am ajuns la un prim concept despre 2; cum 2 oameni pot avea perceptii diferite ale acelorasi situatii; cum cele 2 perceptii se pot compara, combina si completa; cum se poate obtine o imagine finala mai clara si mai profunda decat poate fi oricare dintre imaginile initiale, separat. Asa am ajuns sa ma gandesc ce inseamna ca un lucru sa nu fie implinit de unul singur; sa fie complet, si totusi sa nu fie tot ceea ce poate sa fie, daca nu are un al 2-lea element, diferit de el, dar care il implineste. Si invers: cum un lucru poate duce la evolutia unui alt element, prin simplul fapt ca exista impreuna. Asa am gasit conceptul de 2.
Acesta este doar unul dintre sirul de idei care au dus la crearea notiunii de 2. Mai tarziu mi-am dat seama ca aceasta interpretare a cartii nu este chiar corecta. Notiunea de 2 - asa cum am descoperit-o - nu are deloc legatura cu evenimentele descrise. Am ajuns sa inteleg cartea din alta perspectiva. M-am intrebat la un moment dat daca teoria gasita despre 2 este gresita, din moment ce elementele care au dus la crearea ei sunt false. Insa raspunsul meu este "Nu". Nu orice efect este legat de o cauza; nu exclud un resultat doar pentru ca nu pot identifica exact procesul prin care s-a obtinut. Ma bucur doar de ce am descoperit. Si de acum incolo doar dezvolt.De aici, urmeaza... restul.

Un comentariu: