vineri, 15 iulie 2011

Personaje si interpretari

Daca viata este o piesa de teatru, poate sunt si actor si regizor.
Daca sunt actor, am un personaj pe care sa-l interpretez. El imi aduce o descriere a caracterului sau, pe care o folosesc pentru a juca rolul: personaj flegmatic, abordeaza situatiile cu "mi-se-rupism"; sau persoana energica, in permanenta miscare, etc. Folosesc aceste trasaturi pentru interpretarea evenimentelor, pentru generarea unor reactii de un anumit gen la evenimentele care mi se ofera. Pot alege intre a ma bucura de un accident, de a face o intreaga drama din asta sau de a trece mai departe, fara sa ma efecteze.
In timp ce joc, intalnesc in piesa alte personaje, pe care le compar cu mine. Reactiile lor la evenimente imi descriu - indirect, ce e drept - tipul personajelor pe care le au ei de interpretat. Si invat astfel cum se poate juca un rol, cum se poate trai aceeasi viata cu diferite abordari.
Daca sunt regizor, construiesc descrierea personajelor. Aleg trasaturile unui nou rol, elementele care sa faca parte din personalitatea lui, tipurile de reactii pe care sa le aiba, limitarile si atributele lui. Ii pot alege si nume.
Daca sunt si actor si regior, pot schimba din timpul piesei de teatru personajul pe care il joc. De la un evenimentl a altul, pot sa imi schimb trasaturile, sa aleg sa interpretez lucrurile din perspective diferite. Atunci ajung sa cunost direct mult mai multe - cat mai multe - interpretari ale vietii.

3 comentarii:

  1. Nu stiu altii cum sunt dar eu cand merg la teatru vreau doar sa stau si sa ma uit la piesa ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa vrei sa nu joci un rol este tot o dorinta. Observatorul este tot un rol, are caracteristici care il definesc, actiuni care il reprezinta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mda ... si observatorul poate fi jucat ca un rol. Dar poate intrebarea ar fi cine a fost primul? Oul sau gaina? Si intrebarea simpla ... tu cine esti? :)

    RăspundețiȘtergere